Monday 28 May 2007

Dasar baru Efun 8-)

Haa..sementare aku tgh rajin menaip2 nie nak la tulis sepatah dua kate pasal dasar baru si Efun nie. Dasar Pandang Ke India? huhu..camtula lebih kurang bunyiknye. Aku dapat merasakan kebetulan 'dasar' tu. Sebab kat U aku, mmg ade sorang mamat from Sri Lanka nie. Kalau nak ikotkan, belambak2 gak ar students yang seangkatan dgn mamat tu berkeliaran kat U aku. Tiap2 new registration mcm turun dr kapal plak diorg nie, ramai tak ingat. huhu..ekceli, bukan tu yg aku cube sampaikan. Tu just selingan dikala pagi..=P

Berbalik kepade mamat tadi tu, die kire satu lacture la dgn aku. Mase 1st sem 1st year, adela satu killer subject bg students yg satu course ngan aku; C/C++ programming. Tapi bg aku itu subject harapan aku nak score kaw2, sbb aku mmg ske mende2 programming nie (aku xckp aku terer eh). Nak dijadikan ceritenye, mamat ni mmgla hebat tak ingat punye. Kalau every week ade lab C++ mesti die dgn awek die kuar lab awal. Sbb dah siap programming awal2 lg.Kalau lab 2jam, 15 minit lepas tu dah kuar dah. Kalau tak kuar pon die berkeliaran kat dlm lab tu mengajarla sesape kat ctu. Dah mcm lab demonstrator la plak.huhu..walaupun aku bleh buat gak(ceh nak gak), tp tula lambatla sket.huhu..

Nak tau lg mane hebatnye beliau nie?haa..mase final exam, untuk subjek C Programming nie kitorg diberi mase 3jam untuk membuat program dalam lab. Kire masing2 diberi 1 komputer yg dah diblok semuanya, internet tak bleh, tu tak bleh nie tak bleh, kire sume blok la. Yang bleh cume bukak Microsoft C program tu jela. Ha..dalam mase 3jam exam tu, 45 minit lepas exam bermule, mamat tu dgn selambenye meninggal...kan komputernya, submit disket dan berlalu pergi. Lacturer yg jage pekse tu mcm terkejut gakla sbb menyangkekan soklan yg die buat susah sgt sampai mamat tu give up awl2 tak bleh buat. Tp, lacturer tu terpakse terkejut sbb mamat tu dah siap pon buat semue soklan. Aku ni kire antara budak melayu yg bleh buatla subjek nie. Every week pon bdk2 melayu sume menempel kat aku mintak program aku(aku tak ckp aku terer eh). Tapi aku gunekan 3jam exam tu sepenuhnye dan berusehe dgn kerasnye..then, dipendekkan cerite nie lagi, result final pon keluar..aku kire berpuas atila dgn markah subjek C aku tak silap 80+ ke 70+ gitula..tp mamat tu aku dgr citer dpt 99? FuiyoOoOoooOO..giler ke ape lacturer yg tande tu, hati kecilku berkate.huhu..tp tu la hakikat yg mesti diterima. Dalam mase 45 minit je mamat tu bleh jwb soklan pekse yg tahap membunuh diri tu..dpt 99 plak tu. Bg die kacang jek mende tu kot..huhu..

2 comments:

Dr.Stuart said...

huh.. aku la tuan tanah kepada orang yg sdang diumpatnya.. entah pekebenda tah kate aku merepek sdangkan tuan hamba juga begitu..

weh..carik la tajuk lain.. tak catchy sungguh..

Anonymous said...

nasib baik dah repair.. ape tunggu lagi.. mari kita cari abang trafik..hehe..