Sunday 24 June 2007

Kesian Member aku Sorang Nie/

Cherita ini asalnya aku baca dari blog member kamceng aku since skolah dulu..Headline post kat blog die tu ialah:

Tertekan!! Aku ditangkap polis.

Aku semalam tak online, so that aku tak taula plak ape jadi kat beliau. tup2 arini aku online jek,sign in YM aku, die bitau "aku baru balik nie, semalam aku masuk lokap", so aku bacela cerita die kat blog http://sangpelangi.wordpress.com
antara petikannya:

———–Siri flashback————–

Entah kenapa, kaki ini terasa diikat bertan-tan besi sewaktu melangkah. Dalam masa yang sama, hati ini meronta-ronta kehendak untuk berjumpa dengan sahabatku. Sesekali melihat fail-fail laporan yang masih terbengkalai, toleh pula pada petak-petak jadual yang semestinya padat. Di tengah-tengahnya adalah wallpaper wajah-wajah sahabat rapatku.

Memandangkan selepas ini tiada kesempatan lagi untuk bersua, dek cuti musim panasku yang bakal terisi dengan kelas tambahan, aku teringin sangat untuk bersua mereka di Teikyou Universiti (perlawanan futsal pelajar Malaysia). Apatah lagi tahun depan, kami akan sibuk dengan persiapan untuk temuduga dan ujian prestasi, peluang-peluang itu akan semakin jauh lari jika tidak dikejar.



Lepas aku bace, kesian plak aku kat dia. Dah la nak gi jumpa member2. Pastu tak pasal2 kena cekup ngan polis jepun plak. Kena tuduh sebagai penjenayah. Sebab muka dia, bentuk badan dan baju (tu yang pelik, bleh plak penjenayah tu pakai baju yang sama.haha) sama dengan dia. Apa nak buat...kat negara orang, tak boleh la nak buat giller sangat. Papehal pon, tahniah kat beliau kerana dapat lepas. Nasib baik beliau pandai ngomong Japang (ckp jepun). Kalau aku la, camne la nak jawab.huhu..Cerita penuh, boleh baca kat tuan empunya blog..
http://sangpelangi.wordpress.com

0 comments: